Střípky z fyzikálních pokusů – 1. část
V tomto školním roce viděli žáci o hodinách fyziky hned několik zajímavých pokusů. První z nich absolvovala třída 6.A, jejíž žáci se seznámili s objemovými jednotkami velmi netradičně.
V rámci hodiny fyziky si žáci 6.A prakticky vyzkoušeli, jak vypadají a jak velké jsou objemové jednotky decimetr krychlový a metr krychlový.
Aby si dokázali žáci lépe představit vztah mezi decimetrem krychlovým a jedním litrem, odměřili za pomocí odměrných válců přesný objem vody (1 l), který následně přelévali do krychle o objemu 1 decimetr krychlový. Jelikož voda krychli vyplnila naprosto přesně, ověřili si díky tomu, že jeden decimetr krychlový má stejný objem jako jeden litr.
Pro lepší představu o rozměrech metru krychlového, si žáci sestavili jeho model z tenkých nosníků. Následně se do takto vytvořeného prostoru metru krychlového pokusilo vměstnat celkem šest žáků 6.A. Díky tomuto názornému srovnání si děti mohly ověřit, že metr krychlový je skutečně poměrně velký prostor. Zároveň navíc zábavnou formou odvodily novou "jednotku" – jeden krychlový metr se rovná šesti žákům 6.A.
Tento interaktivní přístup k výuce pomohl žákům lépe pochopit abstraktní pojmy a ukázal jim, že fyzika může být i zábavná.
Videa z jednotlivých pokusů naleznete na našem Instagramu, fotografie jsou pak k vidění v galerii níže.